Všeobecné obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky Comenius travel s.r.o.

 

Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) jsou platné pro všechny akce pořádané cestovní agenturou Comenius travel s.r.o. (dále jen Comenius travel) s výjimkou některých služeb poskytovaných třetími stranami – viz níže, nejsou-li po dohodě mezi účastníky sjednány písemně podmínky jiné.
 
Smluvním partnerem je instituce, např. škola, zájmová organizace, klub (dále jen odběratel), která cestovní službu organizuje pro jednotlivé účastníky. Smluvním partnerem není jednotlivý účastník organizované cesty, není-li stanoveno jinak.
 
Smluvní vztah mezi Comenius travel a odběratelem vzniká písemným potvrzením objednávky. Potvrzením objednávky odběratel souhlasí s podmínkami uvedenými v těchto VOP.
 
Veškeré změny, upřesnění, zrušení objednávek mezi Comenius travel a odběratelem probíhají písemnou formou. Písemnou formou se v těchto VOP rozumí také komunikace elektronickými prostředky (e-mail).
 
Skupinou se rozumí 15 a více osob cestujících společně ve stejném termínu, není-li stanoveno jinak. Pro každou skupinu je odběratel povinen stanovit kontaktní osobu.
 
Odběratel ve své objednávce potvrzuje množství, kvalitu a další parametry požadovaných služeb a současně platební podmínky a další podrobnosti nezbytné pro uskutečnění akce.
 
Comenius travel potvrdí odběrateli písemně rozsah objednaných služeb.
 
Comenius travel se zavazuje poskytnout odběrateli objednané služby ve sjednaném množství, kvalitě, termínu při splnění dalších povinností daných těmito podmínkami vyjma skutečností způsobených „vyšší mocí“.
 
Odběratel může v rámci sjednaných podmínek jednostranně měnit počet osob, rozsah nebo množství služeb do termínu uvedeného v objednávce jako „rozhodné datum objednávky“.
 
V případě navýšení počtu osob, rozsahu nebo množství služeb po „rozhodném datu objednávky“ negarantuje Comenius travel jejich poskytnutí, není-li toto předem dohodnuto.
 
V případě zrušení celé objednávky, snížení jejího rozsahu nebo množství služeb po „rozhodném datu objednávky“ je odběratel povinen objednané služby, případně jejich poměrnou část uhradit i v případě, že je nevyčerpá, resp. neodebere a to dle níže uvedených stornopodmínek.
 
V případě, že celkový objem objednávky nebo počet osob klesne pod minimální hodnotu uvedenou v objednávce, má Comenius travel právo na zrušení celé objednávky. Stornopodmínky tímto nejsou dotčeny.
 
Odběratel se zavazuje uhradit zálohy a doplatek objednaných služeb ve výši a termínech uvedených v objednávce. Nejsou-li objednané služby uhrazeny včas, Comenius travel má právo po předchozím upozornění objednávku odběratele zrušit.
 
Odběratel je povinen předat Comenius travel seznam cestujících nejpozději 14 dní před plánovaným odjezdem. V případě sjednání cestovního pojištění včetně pojištění storna, dodá odběratel jmenný seznam pojištěných osob s požadovanými náležitostmi, nejpozději následující den po „rozhodném datu objednávky“, není-li stanoveno jinak.
 
Comenius travel vystaví na objednané a zaplacené služby vouchery a ty před akcí dodá odběrateli dohodnutou formou.
 
Odběratel je povinen vouchery předat konečnému poskytovateli služeb.
 
Každý voucher musí obsahovat všechny náležitosti nutné pro poskytnutí objednaných služeb. Je-li množství popř. rozsah služeb upřesněno teprve v místě poskytnutí služby, vyplní odpovědná osoba skutečně čerpané množství služeb do voucheru, připojí svůj podpis a takto vyplněný voucher předá poskytovateli služby.

 

Podmínky služeb zajištěných třetí stranou
 
Cestovní pojištění
Comenius travel smluvně zajišťuje cestovní pojištění pojišťovny Allianz, které se řídí podmínkami uvedenými na stránkách: https://www.allianz.cz/produkty/cestovni-pojisteni/cestovni-pojisteni-kratkodobe.html
 
Letenky a jízdenky
Obchodní podmínky jednotlivých i skupinových letenek a jízdenek linkových spojů se řídí podmínkami konkrétního dopravce. Comenius travel je povinna seznámit odběratele s podmínkami jízdného před potvrzením objednávky.

 

Reklamace

 

V případě, že objednané služby nejsou poskytnuty v odpovídajícím množství, termínu a kvalitě, má odběratel právo odebrané služby reklamovat.
 
Veškeré reklamace musí být uplatněny nejprve přímo u konečného poskytovatele služeb ihned v místě poskytnutí služby a zároveň musí být neprodleně oznámeny Comenius travel tak, aby mohla být ihned sjednána náprava a dojednán další postup. Není-li prokazatelně možné reklamaci vyřešit na místě ihned, je možné ji uplatnit nejpozději do 7 kalendářních dnů po ukončeném pobytu, resp. po čerpání poslední služby. Bude-li po vyšetření reklamace shledána za oprávněnou, má odběratel právo na poskytnutí přiměřené slevy.
 
Předmětem reklamace nemohou být služby, které odběratel platí konečnému dodavateli přímo na místě, i když je pro odběratele objednal Comenius travel.
 
Výsledek, případně průběh reklamačního řízení bude odběrateli oznámen nejpozději do 30 dnů od data podání reklamace v případě služeb poskytovaných v zahraničí a do 14 dnů u služeb poskytovaných v ČR.

 

Stornopodmínky

 

Při zrušení celé objednávky nebo při jejím snížení je odběratel povinen zaplatit následující stornopoplatky:
 
– poplatek stanovený v objednávce při zrušení v období mezi datem splatnosti první zálohy a „rozhodným datem objednávky“,
– 30% z ceny zrušeného objemu při zrušení v období mezi „rozhodným datem objednávky“ a 22 dny před poskytnutím první služby,
– 50% z ceny zrušeného objemu při zrušení v termínu 21 – 15 dnů před poskytnutím první služby,
– 75% z ceny zrušeného objemu při zrušení v termínu 14 – 8 dnů před poskytnutím první služby,
– 100% z ceny celkového objednaného objemu při zrušení v termínu 7 – 0 dnů před poskytnutím první služby.
 
Comenius travel neúčtuje odběrateli stornopoplatek v případě, že má za sebe náhradu v celém rozsahu zrušených služeb, není-li pro konkrétní službu stanoveno jinak.
 
Tyto VOP vstupují v platnost dne 30.8.2017 a jsou nedílnou součástí objednávky akce. Comenius travel si vyhrazuje právo aktualizace v případě změn.
 
Daniel Jiřík
ředitel Comenius travel s.r.o.